ქართული ენისა და ლიტერატურის კათედრის დახასიათება
2013-2014 სასწავლო
წლისთვის ქართულის კათედრაზე ირიცხება 17 წევრი.
ყველა მაგისტრია, მათგან 15 სერთიფიცირებულია, ინგლისურისა და კომპიუტერის
გამოცდა ჩააბარა 3-მა: მაია ტაბიძემ, მარი წიკლაურმა
და მარინე გვიანიშვილმა. 1000-ლარიანი პედაგოგები არიან მ. ტაბიძე და მ.წიკლაური. 2013 წლის ზაფხულში 8 მასწავლებელმა წარმატებით ჩააბარა
პირველი საფეხურის (I – VI კლასების) ქართული
ენისა და ლიტერატურის სასერტიფიკატო გამოცდაც.
ქართულის კათედრის
პედაგოგები აქტიურად მონაწილეობენ საგნობრივ
ოლიმპიადებში, ადგენენ სასკოლო წერების, გამოცდების ტესტებს. ხშირად აწყობენ გასვლა-გაკვეთილებს,
გაკვეთილზე იყენებენ თანამედროვე ტექნოლოგიებს.
განათლების სამინისტროს
მიერ მოწყობილ ღონისძიებებში აქტიურად ერთვებიან. კვალიფიკაციის ამაღლებისა და ცოდნის
გაღრმავების მიზნით ხშირად ესწრებიან ტრენინგებს მასწავლებელთა პროფესიული გადამზადების
ცენტრში. 4 მათგანი მუშაობს ელექტრონულ პორტფოლიოზე (მ. გვიანიშვილი, მ. წიკლაური, მ. ტაბიძე, ზ. ბეჟაშვილი). სქემაში ჩართულია 5 მასწავლებელი: მარინე გვიანიშვილი, მაია ტაბიძე, მარინე წიკლაური, ზეინაბ ბეჟაშვილი, თამარ გურჯიძე. მაია ტაბიძე და თამარ გურჯიძე არიან "შვიდკაცას" წევრები, თამარ გურჯიძე - საზოგადოებასთან ურთიერთობის მენეჯერი. 2 სამეურვეო საბჭოს წევრია (მარიამ წიკლაური, ირმა აბულაძე), 1-მენტორ-მასწავლებელი (მარინე გვიანიშვილი)
კათედრის მიერ არჩეული გრიფმინიჭებული სახელმძღვანელოების ნუსხა
საგანი
|
საგანი
|
ავტორი
|
გამოცემის წელი
|
გამომცემლობა
|
კლასი
|
|
1.
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
ნ.მაღლაკელიძე
ნ. სვანიძე
|
2013
|
„მერიდიანი“
|
V
|
2.
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
ნ.მაღლაკელიძე
ნ. სვანიძე
|
2013
|
„მერიდიანი“
|
VI
|
3.
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
ვ. როდონაია, ა. არაბული,
ნ.ნაკუდაშვილი
|
2013
|
„სწავლანი“
|
VII
|
4.
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
ვ.როდონაია
|
2013
|
„სწავლანი“
|
VIII
|
5.
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
ვ. როდონაია, ა. არაბული,
ნ.ნაკუდაშვილი
|
2013
|
„სწავლანი“
|
IX
|
6.
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
ვ.როდონაია, გიგინეიშვილი, არაბული,გრიგოლაშვილი
|
2013
|
„სწავლანი“
|
X
|
7.
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
ვ. როდონაია, ა. არაბული,
ნ.ნაკუდაშვილი
|
2013
|
„სწავლანი“
|
XI
|
8.
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
ვ. როდონაია, ა. არაბული,
|
2013
|
„სწავლანი“
|
XII
|
კათედრები (ესგ)
მუხლი 7. საგნობრივი
კათედრები საჯარო სკოლაში
1. საჯარო სკოლა
ვალდებულია საგნობრივი ჯგუფების მიხედვით შექმნას კათედრები, რომლებშიც გაერთიანებული
იქნება საგნობრივი ჯგუფის ყველა მასწავლებელი. იმ შემთხვევაში, თუ სკოლაში საგნობრივი
ჯგუფის თითო მასწავლებელია, შესაძლებელია სხვადასხვა საგნობრივი ჯგუფის პედაგოგები
ერთ კათედრაზე გაერთიანდნენ (მაგ., მათემატიკისა და საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების);
აგრეთვე შესაძლებელია სკოლამ შექმნას დაწყებითი საფეხურის კათედრა.
2. კათედრების ფუნქციებია:
ა) საგნობრივი
ჯგუფის საგნის/საგნების სწავლების კოორდინირება;
ბ) თითოეული
მასწავლებლის მიერ კლასების მიხედვით ჩატარებული შემაჯამებელი დავალებების დამადასტურებელი
დოკუმენტაციის შეგროვება და შენახვა. აღნიშნულ დოკუმენტაციაში წარმოდგენილი უნდა იყოს:
სტანდარტის ის შედეგი/შედეგები, რომლის შეფასებასაც ემსახურებოდა კონკრეტული შემაჯამებელი
დავალება; კრიტერიუმები, რომლითაც შეფასდა ეს დავალებები; მოსწავლეების მიერ შესრულებული
და მასწავლებლის მიერ შეფასებული სამუშაოს რამდენიმე ნიმუში ან შესრულებული სამუშაოს
ამსახველი ვიზუალური მასალა; თითოეული კლასის მოსწავლეთა მიერ მიღებული ქულები;
გ) კათედრის
წევრთა შორის გამოცდილების გაზიარება, წარმატებების წინაპირობათა განსაზღვრა და პრობლემების
გადაჭრის გზების ძიება;
დ) საგაკვეთილო
პროცესისთვის, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარებისა და სასკოლო ბიბლიოთეკისთვის
საგანმანათლებლო რესურსების შერჩევა და პედაგოგიური საბჭოსთვის წარდგენა;
ე) სხვა კათედრებთან
კოორდინირებული მუშაობა (მაგ., ისტორიასა და ქართულ ენასა და ლიტერატურაში საერთო თემატიკის
შეთანხმება, ექსკურსიებზე საერთო დავალებების მოფიქრება და სხვ.);
ვ) ზრუნვა მასწავლებლის
პროფესიული განვითარებისთვის;
ზ) რეკომენდაციების
შემუშავება სწავლა-სწავლების თანამედროვე მეთოდოლოგიებისა და მიდგომების დანერგვასთან
დაკავშირებით.
თ) შემაჯამებელი
დავალებების ამსახველი დოკუმენტაციის, მოსწავლეთა აკადემიური მიღწევებისა და გაცდენების
ანალიზი.
3. კათედრების მოწყობა:
ა) კათედრის
თავმჯდომარეს ირჩევს კათედრა ერთი სასწავლო წლის ვადით.
ბ) ერთი და
იმავე პირის არჩევა კათედრის თავმჯდომარედ შესაძლებელია ზედიზედ მხოლოდ ორჯერ.
4. კათედრის თავმჯდომარის ფუნქციებია:
ა) კათედრის
შეხვედრების ორგანიზება (დღის წესრიგის მომზადება, ოქმებისა და სხვა დოკუმენტაციის წარმოება-შენახვა);
ბ) სკოლის მართვის ორგანოებისათვის კათედრის შეხვედრების
შედეგად მიღებულ გადაწყვეტილებათა მიწოდება (მაგ. გრიფმინიჭებული სახელმძღვანელოებისა
და სხვა სასწავლო მასალის არჩევის
თაობაზე);
გ) პროფესიული განვითარებისთვის სასარგებლო აქტივობების
(კოლეგებთან შეხვედრების, ტრენინგების, კონფერენციების და სხვ.) ორგანიზება.
5. კათედრა იკრიბება
სემესტრში მინიმუმ ორჯერ. კათედრა აუცილებლად უნდა შეიკრიბოს სასწავლო წლის დაწყებამდე.
საქართველოს
განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის 2012 წლის 11 ოქტომბრის ბრძანება №224/ნ -
ვებგვერდი, 12.10.2012წ.
კათედრის წლიური გეგმა
დაგეგმილი
ღონისძიებები
|
პასუხისმგებელი პირი, შემსრულებელი
|
დრო
|
შენიშვნა
|
|
1.
|
სახელმძღვანელოების არჩევა.
|
კათედრის ხელმძღვანელი
|
სექტემბერი
|
შესრულდა
|
2.
|
კალენდარული გეგმის შედგენა - განხილვა
|
კათედრა
|
ოქტომბერი
|
შესრულდა
|
3.
|
გაკვეთილებზე პედაგოგთა ურთიერთდასწრება.
|
კათედრა
|
წლის განმავლობაში
|
შესრულდა, გრძელდება
|
4.
|
ოლიმპიადისთვის მზადება - მონაწილეობა.
|
კათედრა
|
ნოემბრიდან
|
შესრულდა
|
5.
|
გასვლა - გაკვეთილების დაგეგმვა.
|
კათედრა
|
წლის განმავლობაში
|
|
6.
|
კონფერენციისათვის მზადება.
|
კათედრა
|
წლის განმავლობაში
|
|
7.
|
ღია გაკვეთილების ჩატარება გამოცდილების გაზიარების მიზნით.
|
კათედრა
|
წლის განმავლობაში
|
|
8.
|
მასტერკლასებზე დასწრება.
|
კათედრა
|
წლის განმავლობაში
|
|
9.
|
ტრენინგებზე დასწრება პედაგოგიური კვალიფიკაციის ამაღლების
მიზნით.
|
კათედრა
|
წლის განმავლობაში
|
|
10.
|
ბლოგების შექმნა და მუშაობა.
|
კათედრა
|
წლის განმავლობაში
|
|
11.
|
ელექტრონული პორტფოლიოს შექმნა.
|
კათედრა
|
წლის განმავლობაში
|
|
12.
|
პროექტებზე მუშაობა.
|
კათედრის წევრები
|
წლის განმავლობაში
|
|
13.
|
შეფასების, თვითშეფასებისა და ურთიერთშეფასების რუბრიკების
მომზადება.
|
მ.გვიანიშვილი,
კათედრის წევრები
|
||
14.
|
მუზეუმების დათვალიერება:
ა) ქორეოგრაფიის, მუსიკის... მუზეუმი
ბ) ოქროს ფონდი
გ) ისტორიის მუზეუმი
დ) ხელოვნების მუზეუმი
|
კათედრა
|
წლის განმავლობაში
|
|
15.
|
პროგრამასთან შესაბამის სპექტაკლებზე დასწრება
ა) „კაცია-ადამიანი?!“
ბ) „კუკარაჩა“
გ) „პიგმალიონი“ და ა.შ.
|
კათედრა
|
წლის განმავლობაში
|
|
16.
|
შაბურა არაბულის პოეზიის საღამო
|
ნატო შარაშიძე
|
იანვარ-თებერვალი
|
|
17.
|
მანანა ჩიტიშვილის პოეზიის საღამო
|
მ. წიკლაური,
მ.გვიანიშვილი
|
მარტი-აპრილი
|
|
18.
|
სულხან-საბა ორბელიანის 355-ე წლისადმი მიძღვნილი კვირეული
|
ია მაისურაძე
|
მაისი
|
|
19.
|
მხატვრული კითხვის კონკურსი (მუხრან მაჭავარიანის პოეზია, ნ. ლორთქიფანიძის
პროზა)
|
ზეინაბ ბეჟაშვილი
|
დეკემბერი
|
ქართულის კათედრის მასწავლებელთა გაკვეთილზე
ურთიერთდასწრების
განრიგი
გვარი სახელი
|
28.10.-31.10.
|
4.11.-8.11
|
11.11.-15.11
|
18.11.-22.11.
|
25.11.-29.11.
|
|
1.
|
აბულაძე ირმა
|
14.11.
|
||||
2.
|
ბეჟაშვილი ზეინაბ
|
8.11 (63)
|
||||
3.
|
ბურჭულაძე ნინო
|
28.11 (53)
|
||||
4.
|
გვიანიშვილი მაია
|
29.10 (61)
|
||||
5.
|
გურჯიძე თამარ
|
18.11 (64)
|
||||
6.
|
მაისურაძე ია
|
6.11 (71)
|
||||
7.
|
მედოიძე ნაირა
|
14.11 (104)
|
||||
8.
|
სიგუა ნათია
|
27.11 (103)
|
||||
9.
|
სირბილაძე ცირა
|
19.11
|
||||
10
|
ტაბიძე მაია
|
28.11 (101)
|
||||
11
|
ტუღუში თამარ
|
29.11 (55)
|
||||
12
|
შარაშიძე ნატო
|
11.11 (91 )
|
||||
13
|
წიკლაური მარი
|
30.11 (104)
|
||||
14
|
წიწილაშვილი ნინო
|
21.11 (64)
|
||||
15
|
თოფჩიშვილი მარი
|
22.11 (52)
|
ქართული ენისა და
ლიტერატურის კათედრის მუშაობის პირველი
სემესტრის
ანგარიში
2013-2014 სასწავლო
წლისთვის ქართულის კათედრაზე ირიცხება 17 წევრი.
ყველა მაგისტრია, მათგან 15 სერთიფიცირებულია, ინგლისურისა და კომპიუტერის
გამოცდა ჩააბარა 3-მა: მ. ტაბიძემ, მ. წიკლაურმა
და მ. გვიანიშვილმა.1000-ლარიანი პედაგოგები არიან მ. ტაბიძე და მ.წიკლაური. 2013 წლის ზაფხულში 8 პედაგოგმა წარმატებით ჩააბარა
პირველი საფეხურის (I – VI კლასების) ქართული
ენისა და ლიტერატურის სასერტიფიკატო გამოცდაც. სქემაში ჩართულია 5 მასწავლებელი. 1000 - ლარიანი
ხელფასი აქვთ მ. ტაბიძეს
და მ. წიკლაურს; 200 - ლარიანი - მ. გვიანიშვილს. 2 სამეურვეო საბჭოს წევრია (მ.
წიკლაური, ი. აბულაძე), 1 - მენტორ-მასწავლებელი ( მ. გვიანიშვილი). 4 მათგანი მუშაობს
ელექტრო პორტფოლიოზე. ინტელის ტრენინგი გაიარა სამმა პედაგოგმა (მ. გვიანიშვილი, მ.
წიკლაური, მ. ტაბიძე). რამლდენიმე მათგანი მუშაობს ბლოგზე.
საწავლო წლის დაწყებამდე
კათედრის წევრებმა შეარჩიეს სახელმძღვანელოები. სემესტრის დაწყებისთანავე შეადგინეს
თემატურ-კალენდარული გეგმები და შემაჯამებელი წერის განრიგი. კათედრის სხდომაზე დაამტკიცეს
წარმოდგენილი გეგმები და გრაფიკი, რითაც ხელმძღვანელობდნენ სემესტრის განმავლობაში.
გამოცდილების ურთიერთგაზიარების მიზნით სხდომაზე შეადგინეს ურთიერთდასწრების გრაფიკი,
რომელიც აქტიურად განხორციელდა. შემდეგ განვიხილეთ
ჩატარებული გაკვეთილები და შევაფასეთ ერთმანეთის მუშაობა.
კათედრაზე გვყავს
მენტორ-მასწავლებელი. სკოლაში გამოგზავნეს 3 მაძიებელი, რომელთაც ხელმძღვანელობს მენტორი მ. გვიანიშვილი. მაძიებლები ინტენსიურად ესწრებოდნენ მენტორის გაკვეთილებს
და იღებდნენ საჭირო მითითებებს. უნდა აღინიშნოს, რომ მაძიებლები დაესწრნენ არა მხოლოდ
მენტორის, არამედ კათედრის სხვა პედაგოგის გაკვეთილსაც (ნ. ბურჭულაძე) და რამდენიმე
მასწავლებელმა გამოთქვა სურვილი, რომ მეორე სემესტრში ისინიც დაისწრებდნენ. მათ ყურადღება
და გულისხმიერი დამოკიდებულება გამოამჟღავნეს მაძიებელთა მიმართ.
ქართულის კათედრის
პედაგოგები აქტიურად მონაწილეობენ საგნობრივ
ოლიმპიადებში, ადგენენ შემაჯემებელი წერების ტესტებს. მუშაობენ სსმ მოსწავლეებთან, ხშირად აწყობენ გასვლა-გაკვეთილებს,
გაკვეთილზე იყენებენ თანამედროვე ტექნოლოგიებს. განათლების სამინისტროს მიერ მოწყობილ
ღონისძიებებში აქტიურად ერთვებიან. კვალიფიკაციის ამაღლებისა და ცოდნის გაღრმავების
მიზნით ხშირად ესწრებიან ტრენინგებს მასწავლებელთა პროფესიული გადამზადების ცენტრში.
საინტერესო იყო
მასწავლებელთა და მოსწავლეთა ჯავახიშვილის
სახელობის უნივერსიტეტში ელგუჯა ხინთიბიძის ლექციაზე „შექსპირი და რუსთაველი“ დასწრება.
(მასწავლებლები: მ. წიკლაური, ზ. ბეჟაშვილი, მ. გვიანიშვილი; IX- X- XI კლასები).
საგნობრივი ოლიმპიადის
პირველ ტურში მონაწილეობდა 39 მოსწავლე, მეორე ტურში - 23. (იხ. დანართი ცხრილი)
შესრულებული აქტივობების
ცხრილი ანგარიშს ახლავს დანართის სახით.
კათედრის ხელმძღვანელი მ. გვიანიშვილი
ოლიმპიადის ანგარიში
2013 წლის
ნოემბერს ქ. თბილისის 147-ე საჯარო სკოლაში ქართულ ენასა და ლიტერატურაში ჩატარდა
რესპუბლიკური ოლიმპიადის I ტური. ოლიმპიადაში მონაწილეობდა სულ 39 მოსწავლე, მათგან
25 - XI-XII კლასელი, ხოლო 14 – IX – X კლასელი იყო. XI – XII კლასებიდან ბარიერი გადალახა 11 - მა მოსწავლემ,
IX – X კლასებიდან - 12-მა, სულ - 23. გამსვლელი
ქულა IX – X კლასებში იყო 21, XI – XII - ში - 24.
II ტურზე დაიშვებიან შემდეგი მოსწავლეები:
IX – X კლასები
(მაქსიმალური - 35)
|
ქულა
|
XI – XII კლასები
(მაქსიმალური - 40)
|
ქულა
|
|||
1.
|
აბულაძე თორნიკე
|
30
|
ტალიაშვილი მარიამ
|
39
|
||
2.
|
გაფრინდაშვილი სალომე
|
29
|
ჩოხელი ქეთევან
|
34
|
||
3.
|
დვალიძე ნინო
|
29
|
მელიშვილი ანა
|
34
|
||
4.
|
ცარციძე მარიამ
|
28
|
ხიზანიშვილი ანა
|
33
|
||
5.
|
ბახტაძე ანა
|
26
|
ცომაია ნინო
|
33
|
||
6.
|
კაპანაძე დავით
|
24
|
ჩიტაძე სალომე
|
33
|
||
7.
|
ჩიღუნაძე ხატია
|
23
|
ტუკვაძე ანა
|
31
|
||
8.
|
კეკელიძე სოფიო
|
23
|
ბურჯალიანი ნია
|
30
|
||
9.
|
დანელია მარიამ
|
23
|
ცეკვავა სალომე
|
30
|
||
10.
|
ჩორგოლაშვილი ეთო
|
23
|
ქობლიანიძე მარიამ
|
30
|
||
11.
|
ნონიკაშვილი თამარ
|
22
|
ზუმბულიძე სოფიო
|
25
|
||
12.
|
ფრანგიშვილი მარიამ
|
25
|
||||
II ტურში გადასულ მოსწავლეებს ასწავლიდნენ:
1.
გვიანიშვილი მ. --
9 მოსწავლე
2.
წიკლაური მ.
– 4 -,,-
3.
მედოიძე ნ.
-- 3 -,,-
4.
სიგუა ნ. -- 3
-,,-
5.
ბეჟაშვილი ზ.
-- 2 -,,-
6.
No comments:
Post a Comment